Wk200110

Kommunikation er vigtig

ikke mindst når det drejer sig om vedligeholdelse af fly

Eksemplerne herunder siges at være hentet fra det amerikanske flyvevåben. Det er piloters notater i logbøger vedrørende opståede problemer og teknikeres svar/kvitteringer på, at tingene er bragt i orden.

Problem: Et eller andet er løst i cockpittet.
Svar: Et eller andet er gjort fast cockpittet.

Problem: DME-Lydstyrken er utrolig høj.
Svar: Lydstyrken reduceret til mere troværdigt niveau.

Problem: Døde insekter på vindspejlet.
Svar: Levende insekter bestilt.

Problem: Inderside af dæk på venstre hovedhjul trænger næsten til udskiftning.
Svar: Inderside af dæk på venstre hovedhjul næsten udskiftet.

Problem: Der er spor af en utæthed i det hydrauliske system på højre hovedhjul.
Svar: Sporene er fjernet.

Problem: Motor nr. 3 mangler.
Svar: Motor nr. 3 fundet på højre vinge efter en kort eftersøgning.

Problem: Med autopiloten i indstillingen til at holde højde reduceres højden med 200 ft/ min.
Svar: Problemet kan ikke genskabes på jorden.

Problem: Friktionslåsene får gashåndtaget til at sidde fast.
Svar: Det er det, de er der for.

Problem: IFF virker ikke.
Svar: IFF virker ikke på OFF

Problem: Testflyvning OK bortset fra, at autolandingsudstyret er meget unøjagtigt.
Svar: Autolandingsudstyr er ikke installeret i dette fly.